how to make a site

Sistemul de ticketing se bazeaza pe carduri contactless. Spre deosebire de cardurile bancare, acestea nu au banda magnetica, iar conexiunea cu terminalele din vehicul (validatoare) si cu cele de incarcare din centrele comerciale se realizeaza fara contact, prin proximitate. Datorita microprocesorului incorporat, cardurile permit lansarea unei oferte tarifare mult imbunatatite: la elementele actuale se vor adauga conturile de calatorii pre-platite si taxarea in functie de distanta parcursa. De asemenea, unele date personale stocate, permit atat identificarea corecta a persoanelor care beneficiaza de facilitati de transport, cat si recuperarea contului in cazul pierderii sau distugerii cardului. Incarcarea prin sistemul bancar (POS-uri si e-banking), ca si utilizarea in alte servicii publice locale - de exemplu, pentru plata parcarii pot fi implementate ulterior. Mai jos, gasesti raspuns la unele din intrebarile frecvente

Mobirise

Despre tarife

Oferta tarifara a STPT va pastra actualele bilete ca optiune de plata a calatoriei. Ele vor fi validate la bordul vehiculelor in aceleasi noi terminale (validatoare), care tiparesc dat
a, ora si linia, fiind destinate cu precadere calatorilor ocazionali, in majoritate nerezidenti in Timisoara
STPT va pastra oferta actuala de abonamente si a transpus-o pe noul suport - cardul. In general, abonamentele sunt nominale si au pret integral, pret redus cu 20% si pret redus cu 50%. Cele nenominale vor avea exclusiv pret integral. Eliberarea abonamentelor nominale se face cu prezentarea setului actual de documente justificative, care vor fi scanate pentru a constitui o baza de date. Eliberarea "on-line" va elimina posibilitatea onorarii unor cereri gresite sau abuzive. Pentru o elasticitate cat mai mare in utilizarea cardului, abonamentelor pe o linie si pe doua linii li se va putea adauga optiunea contului de unitati pre-platite. In acest mod, cardul va putea fi utilizat atat ca abonament, cat si ca titlu de transport nenominal pe alte liinii decat cele din abonament

Mobirise

Sistemul de ticketing

Sistemul de ticketing poate fi considerat, alaturi de sistemul de management al vehiculelor, ca un al treilea pilon al eforturilor de modernizare pe care le fac de cativa ani Primaria Municipiului Timisoara si STPT pentru imbunatatirea radicala a calitatii transportului public. Primul este realizat la nivelul infrastructurii de transport, prin reabilitarea liniilor de tramvai. Al doilea este la nivelul materialului rulant, prin innoirea parcului de autobuze si troleibuze. Principala motivatie a achizitionarii unui sistem automat de taxare, la Timisoara ca si oriunde in lume, este imbunatatirea managementului companiei de transport public. STPT nu vrea sa castige mai mult, pentru ca, de fapt, nu se pune problema castigului. Acest serviciu public esential este partial sustinut prin eforturi foarte mari ale bugetului local. Investitiile si acoperirea diferentei dintre costul real al calatoriei si cel acceptabil social sunt asigurate din banii comunitatii. In aceste conditii, eficientizarea activitatii devine obligatorie, iar rezultatele bune se intorc la comunitate. Cunoasterea completa si exacta a sarcinii de transport, diminuarea fraudei, proceduri comerciale perfect controlate si o oferta tarifara mai atractiva, toate acestea vor sta la baza unei alocari mai eficiente a resurselor, cu efectul direct al cresterii calitatii serviciului de transport public.  

Mobirise

Cardul

Nu trebuie să ascundem însă faptul că acest sistem aduce şi responsabilităti călătorului. Dacă inainte era suficient să achiziţioneze un abonament şi să il aibă în posesie pentru a fi în legalitate, cu noul sistem călătorul va fi obligat să valideze cardul pentru fiecare nouă călătorie. De asemenea, va trebui să aibă grijă să nu piardă cardul, pentru că la o nouă emitere a acestuia va plăti şi suportul - cardul, şi personalizarea. Numai la prima emitere cardurile şi personalizările vor fi gratuite. Dacă calatorul are grijă de card, il poate păstra pană la 5 ani. Dacă ii este furat, trebuie să aibă grijă să-l declare şi în acest fel işi poate recupera restul de bani de pe card. O dată declarat pierdut sau furat, cardul intră pe o listă neagră şi nu va mai putea fi utilizat în sistem de noul posesor.

Intrebari frecvente

Punctele de vanzare ale STPT personalizeaza si emit in gratuit primul card oricarui solicitant in baza actelor necesare prevazute in Protocolul de acordare a facilitatilor unor categorii de cetateni ai municipiului Timisoara incheiat intre primaria Timisoara si STPT . Cardul se incarca apoi cu titlul de calatorie din oferta tarifara a STPT.

Da, vanzatorul este obligat sa elibereze bon fiscal la achizitionarea abonamentului si la reîncarcarea acestuia. Solicitati bonul si pastrati-l pana la urmatoarea încarcare.

Sistemul impune introducerea datelor de la tastatura unui computer, personalizarea cardului cu ajutorul unei imprimante, scrierea datelor in memoria cardului, tiparirea unui bon fiscal, dar si scanarea documentelor justificative, aduse de client. Toate aceste proceduri prelungesc timpul de asteptare la punctele de vânzare, dar trebuie tinut cont de faptul că la urmatoarele încarcari (prelungiri ale valabilitatii abonamentului) operatiunea se va desfasura mult mai rapid.

Cardul este reincarcabil. Toate punctele de vanzare STPT au posibilitatea de reincarcare a cardului cu oricare din titlurile de calatorie de care solicitantul poate beneficia in momentul respectiv (vedeti aici oferta tarifara) .

In prezent sunt disponibile urmatoarele modalitati de verificare: 1. Pe validator prin apasarea tastei de consultare “i” si apropierea cardului de zona de interactiune cu validatorul 2. La oricare din punctele de vanzare se poate solicita verificarea cardului de pesonalul STPT. 3. Consultarea bonului fiscal eliberat la vanzarea titlului de calatorie Cu trei zile inainte de expirare la actiunea de validare, se va afisa pe validator timpul ramas pana la expirare

În situaţia deteriorării cardului astfel încât să nu mai poată interacţiona cu validatoarele (cardul nu poate fi citit), este calea prin care se poate demonstra pe loc la control valabilitatea titlului de călătorie. Bonul fiscal prezentat la control va fi însoţit şi de card, chiar daca acesta este deteriorat.

Teoretic si practic nu exista o limita de timp impusă, abonamentul putându-se reîncarca oricând.

In caz de pierdere, furt sau deteriorare se reclama incidentul la ghiseul specializat, aflat la sediul societatii. (Bl. Dambovita 67) Cardul furat, pierdut sau distrus va fi imediat inregistrat in Lista Neagra.. Pe noul card se vor regasi titlurile de calatorie translatate de pe vechiul card, cu valabilitatea ramasa la momentul declararii incidentului.

Reprezinta un istoric de carduri furate, distruse, pierdute, invalidate de catre operatorii sistemului. Aceste carduri vor fi respinse de validatoare la incercarea de validare, astfel incat o persoana care detine un card furat nu va putea calatori cu acesta.

Echipele de control blocheaza validatoarele la începerea controlului trecându-le in mod control, vizibil pe afisajele validatoarelor. Echipele vor fi de asemnea dotate cu aparate portabile de control cu ajutorul carora vor putea vedea daca cardul a fost validat, perioada de valabilitate si linia/liniile pe care acesta este valabil. In modul control aceste informatii sunt afisate si pe validator, acesta având rolul unui aparat de control fix.

Potrivit HCL 531 /16.12.2008 “ … Beneficiarii de reduceri şi gratuităţi care deţin carduri eliberate de către STP. Timişoara vor avea obligaţia validării cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane. Nevalidarea cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane se sancţionează similar călătoriei fără titlu de călătorie valabil şi se consideră călătorie frauduloasă, aplicându-se sancţiunile prevăzute de Hotărârile de Consiliul Local şi prevederile legale.”

Validarea se face prin apropierea si mentinerea timp cateva secunde a cardului de zona marcata pe validator (nu de ecranul acestuia). Rezultatul testarii cardului de validatore va fi semnalizat sonor si afisat pe ecranul validatorului. Antena incorporata in validator permite citirea datelor de pe card fara contact fizic intre acesta si aparat. In acest fel cardul poate fi citit, de exemplu, din interiorul unui portofel, borseta, fara a mai fi nevoie sa-l scoateti din acesta. Tranzactiile intre validator şi card se fac incepand de la o distanta de 5 cm, dar pentru un schimb mai rapid de informatii este utila atingerea cardului pe zona marcata. Pentru detalii urmariti Demo-ul care ruleaza pe fiecare validator, precum si informatiile de aici . Validarea cardului se face la fiecare urcare in vehicul.

Scrie-ne ce crezi despre sistemul de taxare

Adresă

Blv Dambovita 67 
Timisoara 300425 



Legături

STPT Home page
Plateste calatoria cu telefonul


Feedback

Vă rugăm să ne trimiteți ideile si sugestiile dvs. Orice feedback va fi apreciat.