Scurta introducere.
Odata cu implementarea Sistemului Automat de Taxare, Regia Autonoma de Transport Timisoara pune la dispozitia utilizatorilor transportului public urban primul CARD electronic de calatorie. Prin intermediul acestui card, calatorii au acces la o maniera moderna de procurare a titlurilor de calatorie, de plata si de validare a acestora. In functie de nevoile de deplasare ale calatorilor, cardul poate fi incarcat cu titlurile de calatorie disponibile in oferta tarifara a RAT Timisoara(bilete si abonamente).Toate aceste operatiuni de incarcare se realizeaza cu ajutorul unor dispozitive electronice specializate –validatoare-securizate impotriva fraudelor.

Cardul are la baza o tehnologie contactless (carduri fara contact), dimensiunile sale fiind similare cu cele ale unui card bancar. In principal, cardurile vor fi nominale fiind inscriptionate, la cumparare cu datele personale ale posesorului, confirmate de actul de identitate. Cardurile nominale nu sunt transmisibile. Avantajele cardului NOMINAL:

· Permite identificarea şi reconstituirea integrală a valorilor rămase neutilizate în caz de furt, pierdere sau deteriorare a cardului.
· Tarife speciale corespunzătoare reglementărilor legale în vigoare.
· Gratuitatea cardului (suportului) la prima încărcare , spre deosebire de cel NENOMINAL a cărui valoare este de 5Lei.
· Posibila utilizare pentru accesul conditionat sau plata altor servicii.
· Pentru un numar de validari ale cardurilor, se vor acorda bonificatii in diverse titluri de calatorie.

Pentru a veni in intampinarea beneficiarilor transportului public care nu doresc utilizarea datelor cu caracter personal, Regia Autonoma de Transport Timisoara ofera calatorilor posibilitatea de a alege si varianta nenominala a cardului, cu tarifarea corespunzătoare ofertei Regiei Autonome de Transport Timisoara de utilizare multiplă a titlului de transport. Avantajul cardului NENOMINAL consta in faptul ca poate fi utilizat individual si de alte persoane, nu numai de cumparatorul cardului, fiind convenabil atat pentru firmele ai caror angajati fac deplasari multiple, cat si pentru deplasari efectuate de membrii unei familii.

Procurare. Încarcare


Cardul ACCES se adreseaza tuturor utilizatorilor transportului public, atat calatori fideli, cat si calatori ocazionali si poate fi procurat prima data gratuit, pe baza actului de identitate, de la centrele emitente de carduri (vezi
Retea comerciala ). La aceste centre puteti solicita, la alegere, încarcarea pe card a titlurilor de transport prezentate in sectiunea Oferta tarifara.

În caz de deteriorare a cardului din vina clientului (indoire cu urme vizibile, supunerea cardului la conditii ridicate de temperatura, etc.), achizitionarea unui nou card se va face contra cost,la valoarea de 5 lei.

Punctele de vanzare care emit carduri (actualele centre de vanzare bilete si abonamente) au urmatoarele functionalitati dedicate: personalizare, emitere, încarcare, reîncarcare carduri. Dintre acestea o parte, la solicitarea clientului vor emite si facturi fiscale.

Odata cu operatiunea de încarcare sau reîncarcare a cardurilor,veti primi de la aceste centre si bonul Fiscal, pe care va recomandam sa-l pastrati pentru a verifica perioada de valabilitate.

Valabilitatea titlurilor de calatorie încarcate pe card

valabilitatea abonamentelor cu tarif integral sau redus este de o luna calendaristica de la data solicitata;
valabilitatea abonamentelor fractionate este de 5, 7 sau 15 zile de la data solicitata;
Verificarea cardului de calatorie de catre posesor.

Sistemul ofera posesorului posibilitatea verificarii datelor inscrise pe card (tipul abonamentului incarcat, valabilitatea acestuia, etc.). Aceste date pot fi obtinute in doua moduri:
in vehicul, cu ajutorul validatoarelor
la oricare centru din reteaua comerciala a RAT Timisoara, cu ocazia reincarcarii cardului sau la solicitarea posesorului.
Pierderea, furtul sau deteriorarea Cardului ACCES.

În caz de pierdere, furt sau deteriorare, posesorul poate solicita blocarea cardului apeland la una din urmatoarele variante:
telefonic (cu prezentarea datelor de identitate ale posesorului) la Serviciul Vanzari (Telefon: 0356.00 39 00)
prin prezentarea persoanei la sediul Serviciului Vanzari din Intrarea Doinei nr.2
Soldul/perioada ramase pe cardul pierdut, furat sau deteriorat poate fi recuperat din punctul de vedere al RATT dupa 3 zile dar nu mai mult de 30 de zile de la semnalarea incidentului. Calatorul poate sa achizitioneze, contra cost, un alt suport pe care va fi transferat soldul neutilizat al vechiului card(valabil doar pentru CARDURILE NOMINALE).


APLICAŢIA TARIFARĂ “PORTOFEL ELECTRONIC”

Din luna ianuarie 2010, RATT a introdus o nouă aplicaţie tarifară –PORTOFEL ELECTRONIC - reprezentând un număr de călătorii încărcate pe card similare unui număr de bilete de călătorie pe suport de hârtie. Avantajul portofelului electronic pentru cetăţeni este faptul că aceste călătorii sunt cumulate la valoarea (re)încărcării iar în momentul validării se consumă călătoria cu preţul corespunzător contravalorii grupului de transport din care face parte traseul : urban, expres sau metropolitan.

Portofelul electronic este o facilitate a Cardului ACCES ce poate fi activată prin punctele de vânzare RATT, independent sau în paralel cu un alt titlu de călătorie, situaţie care este avantajoasă şi comodă atunci când există nevoia de călătorii ocazionale, alături de cele care se efectuează în mod curent.

Pentru călătoria unor grupuri de persoane, portofelul electronic permite validarea multiplă în limita disponibilă pe card(tasta „+” urmată de validarea cardului cu repetare pentru fiecare călător din grup).

Nu trebuie neglijat faptul că portofelul electronic este reîncărcabil şi prin acest fapt RATT va diminua costurile legate de achiziţia, gestiunea, vanzarea şi validarea biletelor de hârtie.

Minimul de călătorii încarcat pe card este în valoare de 8 lei reprezentând 5 bilete de una călătorie pe linii de transport de tip urban sau 4 călătorii pe linii de transport de tip expres.

In situatia in care pe un card exista credit in portofelul electronic, dar şi un abonament, ordinea de consum este următoarea: daca abonamentul este valabil pe mijlocul de transport in care se valideaza, validatorul considera valid abonamentul si nu retine contravalaorea calatoriei din portofel. Dacă, insă, abonamentul nu este valabil pe mijlocul de transport, validatorul va reţine contravaloarea călătoriei din portofel. Validarea nu este posibilă dacă valoarea din portofelul electronic este mai mică decât costul unei călătorii (2 lei pentru urban sau 2,5 lei pentru liniile expres). În acest caz, validatorul emite un mesaj sonor de avertizare si afişează un mesaj de atenţionare privind soldul insuficient. În această situaţie, călătorul nu îşi poate achita călătoria, fiind nevoit sa-si reincarce portofelul electronic.

Validatoarele vor informa la cerere situaţia călătoriilor disponibile în portofel (tasta „i”) sau automat, începând cu momentul din care mai sunt disponibile trei călătorii.

Eventualele fracţiuni rămase ce nu se pot utiliza la efectuarea unei călătorii (pe linii urban, expres sau metropolitan) se cumulează cu valoarea achitată în momentul reîncărcării Portofelului electronic, care trebuie să fie multipli de 2 lei.

Călătoriile rămase pe cardurile pierdute, distruse, furate etc. se translatează pe carduri noi care se vor achita la valoarea de 5 lei.
© by Florian.B @2013
Informaţiile prezentate au caracter orientativ. Nu ne asumăm răspunderea pentru pagubele produse prin utilizarea acestor informaţii. Pentru confirmarea validităţii datelor contactati Relatii Publice.
Home
Contact
Relatii Publice
Foreigners/Stranieri





Cardul ACCES se adreseaza tuturor utilizatorilor transportului public, atat calatori fideli, cat si calatori ocazionali si poate fi procurat prima data gratuit, pe baza actului de identitate, de la centrele emitente de carduri (vezi sectiunea Retea comerciala ). La aceste centre puteti solicita, la alegere, încarcarea pe card a titlurilor de transport prezentate in sectiunea Oferta tarifara.
Cititi mai mult
despre sistemul de taxare
Locatie puncte de vanzare
Linkuri utile / Documente
INFOTrafic RATT
Cardul Acces
Validatorul
Informatii transport
Intrebari frecvente
Forum
Planificare traseu
Ticketing
Check PageRank
Cardul Acces